Miért fontos a Google Consent Mode V2 beállítás a honlapján?
2023 novemberétől került bevezetésre a Google beleegyezési mód új – Google Consent Mode V2-es frissítése, ami új funkciókat vezet be, amelyek lehetővé teszik a felhasználók hozzájárulásának részletesebb szabályozását elsősorban a személyes hirdetéseket és az analitikai nyomkövetőket illetően.
A V2 csak akkor lép életbe, ha az Ön webhelyének felhasználói elutasítják a cookie-kat, ha pedig elfogadják, akkor a Google a szokásos módon használja a cookie-kat a követéshez.
Alkalmazása technikailag nem kötelező, de a Google megköveteli a hirdetőktől, hogy betartsák az EU-beli felhasználók hozzájárulására vonatkozó irányelveit, ha továbbra is használni kívánják a mérési és remarketing funkciókat, illetve a hirdetések személyre szabását. Mindez csak a Consent Mode v2-n keresztül lehetséges, ezért aktiválása lényegében elengedhetetlen. (csak Google termékekre vonatkozik, a Facebook pixel használatának módjára nem)
A V2 előnyei: költséghatékony hirdetéscélzási stratégiák
- Remarketing: kifinomult közönséglisták létrehozását teszi lehetővé, amelyek kulcsfontosságúak a hirdetések testreszabásához, illetve a preferenciákhoz és az egyéni szokásokhoz szorosan illeszkedő – a személyre szabottabb hirdetések megjelenítéséhez. Mindez jelentősen növeli annak valószínűségét, hogy ezeket a potenciális ügyfeleket vissza tudja hívni a webhelyére, ami növeli a hirdetési kiadások hatékonyságát is azáltal, hogy az erőforrásokat azokra a felhasználókra összpontosítja, akik korábban már érdeklődtek az Ön ajánlatai iránt.
- Konverziós modellezés: a láthatóság hiányának enyhítésére gépi tanuláson alapuló – konverziós modellezést alkalmaz az analitikai és/vagy marketingsütiket elutasító felhasználók tevékenységének előrejelzésére („modellezésére”) a beleegyező felhasználók viselkedése alapján. A modellezés javítja a konverziós adatok pontosságát, ami segíti a kampányok (költség)hatékonyságának optimalizálását.
- Pontosabb mérés: lehetővé teszi felhasználói interakciós adatok gyűjtését az EGT-n belüli új felhasználóktól a Google Ads és a Google Analytics szolgáltatásokban. Így részletes és pontos képet ad arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek kapcsolatba a webhely tartalmával, és hogyan navigálnak a különböző oldalakon. Mindez segíti a mérések pontosságát, és ezáltal hatékonyan támogatja a személyre szabott – adatközpontú stratégiák kialakítását.
Mi történik, ha nem aktiválom a V2-t?
Ha Ön nem aktiválja a V2-t, akkor 2024 márciusa után a hirdetési platformok (pl. Google Ads, GA4) nem rögzítenek adatokat az új EGT-felhasználókról. Az új verzió nélkül így szinte értelmetlen lesz a mérés és a jelentéskészítés, a közönséglista, illetve a remarketing lehetősége az EGT-ben, így a hirdetések rossz minőségű adatokat fognak tartalmazni, és gyengén fognak teljesíteni, és végül többe is fognak kerülni. Ráadásul aktiválás nélkül a Google bírságot szabhat ki, bannolhatja a platformját, és akár bejelentést is tehet az adatvédelmi hatóságnál. Cégünk a weboldal készítés mellett egyedi megoldásokat nyújt Önnek a keresőoptimalizálás és az online marketing kezelés feladatai terén is. Keressen minket bizalommal – és használja ki Ön is a V2 előnyeit!
Szerző:
wordpressoldadminlkeszites