Miért hasznos a blog egy WordPress weboldalon?
Az újabb és újabb Google fejlesztések kapcsán visszatérő kérdés, hogy érdemes-e időt, energiát és költségeket áldozni a blogírásra, ha úgyis végtelen mennyiségű cikk készült már minden témában, és úgysem olvassa el őket senki?
Becslések szerint ma több mint 600 millió aktív blogoldal van, és az aktív bloggal rendelkező cégeknek 55%-al több látogatójuk van a webhelyükön, mint azoknak, amelyek nem rendelkeznek bloggal, illetve a felmérések szerint a látogatók 82%-a pozitívabban viszonyul egy céghez az általa készített, kreatív tartalom elolvasása után.
Blogot írni WordPress weboldalakon is kifejezetten hasznos lehet, mivel számos előnnyel járhat, amelyekkel Ön hatékonyan támogathatja céljai megvalósulását. Fontos tudni, hogy az eredményes blogírás alapos tervezést és elkötelezettséget igényel, mivel figyelmet kell a célközönség megértésére, a tartalommarketingre és a keresőmotorok számára történő folyamatos optimalizálásra.
- Tartalommarketing, SEO és forgalomgenerálás: egy releváns (minőségi) tartalommal rendelkező, rendszeresen frissülő blog először is értéket teremt, mivel lehetőséget nyújt szakértelme bizonyítására. Átgondolt keresőoptimalizálási stratégia mentén – több területet lefedő, értékes blogokkal kreatív és célzott tartalmat lehet előállítani. A keresőmotorok előnyben részesítik a friss, eredeti tartalmat, ezért a SEO szempontoknak megfelelő blogolás segíti a weboldal organikus keresési eredményeinek javítását és a webhely forgalmának növelését. A keresőmotorok találati oldalán való versengés azért is előnyös, mert költséghatékony megoldás a fizetős csatornákon való megjelenésekhez képest.
- Termék vagy szolgáltatás népszerűsítése: egy blogoldal végtelen lehetőséget nyújt a termékek, szolgáltatások vagy új funkciók széles körű bemutatására, a felhasználással kapcsolatos részletes leírások közlésére és a konkurenciával való összehasonlításra is.
- Kapcsolattartás a látogatókkal és közösségépítés: a blogolás kreatív felületet biztosít a látogatókkal való párbeszédre is, így a kommentelési lehetőségekkel és a közösségi médián való (saját és külső) megosztásokkal interaktívabb weboldalt alakíthatunk ki. Ezért érdemes aktívan jelen lenni és érdemben reagálni a látogatók hozzászólásaira az adott márka közösségének felépítése és hosszú távú megtartása érdekében.
- Visszatérő látogatók és tartalommegosztás: rendszeresen frissülő blogbejegyzésekkel visszatérő látogatókat szerezhetünk, akik a közösségi médián (pl. Facebook, Twitter, LinkedIn, TikTok) közvetlenül is megoszthatják vagy ajánlhatják blogbejegyzéseinket, ami (költség)hatékony eszköze a weboldal népszerűsítésének, új látogatók megcélzásának és a márkaidentitás erősítésének is.
- Szakértői pozíció kiépítése: egy minőségi, ismeretszerzésre alkalmas blog elősegíti, hogy az adott területen Ön szakértői elismertségre tegyen szert, ami növeli a látogatók bizalmát és a weboldal hitelességét.
- Vásárlásra való ösztönzés: a blogokban megoszthatunk értékesítési ajánlatokat vagy kuponkódokat az olvasóinkkal, amelyekkel egyszerűen és gyorsan ösztönözhetjük őket a vásárlásra.
- Visszajelzés és piackutatás: a blog lehetőséget ad arra, hogy az olvasói visszajelzések alapján értékes információkat gyűjthessünk a célközönségünk tagjairól és preferenciáiról, ami kiemelten fontos a marketingtevékenység, az üzletpolitika és termékek, szolgáltatások fejlesztése szempontjából is.
- Kapcsolatépítés az adott iparágban: a blogolással kapcsolatokat is építhetünk az adott iparágban dolgozó szakemberekkel és vállalkozókkal, amivel hosszú távon olyan értékes, szakmai kapcsolatrendszert alakíthatunk ki, ami a márkaépítés mellett eredményes szakmai együttműködésekhez is vezethet.